صنعت

خدمات صنعتی شامل باز سازی ساختمان ، لوله کشی صنعتی ، دوربین مدار بسته ، تجهیزات نقشه کشی

صنعت

خدمات صنعتی شامل باز سازی ساختمان ، لوله کشی صنعتی ، دوربین مدار بسته ، تجهیزات نقشه کشی

  • ۰
  • ۰

لوله کشی صنعتی وهر آنچه که باید درباره ی آن بدانید

هر استوانه ی توخالی چوبی، فلزی، پلاستیکی، بتنی، فایبرگلاس و … می تواند به عنوان لوله تعریف شود. از لوله برای انتقال مایعات، گاز ها، دوغاب ها و ذرات ریز استفاده می شود. عموما اصطلاح «سیستم لوله کشی صنعتی»، شامل تمام شبکه ی لوله ها به همراه قطعات استفاده شده در این شبکه از جمله بست ها، پمپ ها، خنک کننده ها، شیر فلکه و تانکر ها می باشد. شبکه های لوله کشی صنعتی به مثابه عروق و شریان های صنایع هستند و در عصر صنعت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

طراحی اولیه ی یک شبکه ی لوله کشی صنعتی بر اساس اینکه سیال را از کجا به کجا می خواهیم انقال دهیم انجام می شود. در طراحی دقیق و جزئی شبکه ی لوله های صنعتی اما فاکتور های متعددی دخیل هستند از جمله: سیال، میزان افت فشار و اتلاف انرژی قابل قبول، سرعت مورد نظر، محدودیت های فضایی و مکانی، نیازمندی های پروسه، دمای سیال و … . برقراری ساپورت سیستم های لوله کشی  صنعتی به مهندسی، طراحی و ساخت و ساز پیچیده و طاقت فرسایی نیاز دارد و گاها ساختار های ویژه (مثل تیر سرکش، تیر  T شکل و …) برای ساپورت سیستم نیاز است.

انواع فیتینگ

فیتینگ ها بخشی جدانشدنی از لوله کشی می باشند. از فیتینگ ها برای اتصال لوله های مستقیم به یکدیگر استفاده می شود. با استفاده از انواع فیتینگ می توان جهت دهی شبکه لوله کشی صنعتی را مدیریت نمود و لوله های با سایز متفاوت را به هم متصل کرد. فیتینگ کاربرد های دیگری نیز دارد برای مثال می توان از برخی فیتینگ ها برای اندازه گیری و یا کنترل جریان سیال استفاده کرد.

عایق بندی سیستم های لوله کشی صنعتی

اکثر شبکه های لوله کشی صنعتی، برای جا به جایی سیالاتی با دمای خیلی بالاتر از دمای هوای اطراف لوله ها استفاده می شوند. برای مثال در لوله کشی صنعتی نیروگاه ها با سیالاتی مثل بخار آب داغ و آب داغ سر و کار داریم. برای اینکه از تبادل دمای سیال درون شبکه ی لوله کشی صنعتی با هوا جلوگیری شود باید لوله ها عایق بندی شوند. عایق بندی علاوه بر اینکه به حفظ دمای سیال کمک می کند، از افزایش دمای ساختمان نیز جلوگیری می کند و همچنین از بروز حادثه در اثر تماس کارکنان با لوله، پیشگیری می کند.

در شبکه های لوله کشی صنعتی ای که سیال سرد جا به ‌جا می کنند نیز باید لوله ها عایق بندی شوند تا از عرق کردن آن ها که از عوامل خوردگی و فرسایش است، جلوگیری شود.

  • ۹۸/۰۷/۰۱
  • امیرحسین ابوالقاسمیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی