صنعت

خدمات صنعتی شامل باز سازی ساختمان ، لوله کشی صنعتی ، دوربین مدار بسته ، تجهیزات نقشه کشی

صنعت

خدمات صنعتی شامل باز سازی ساختمان ، لوله کشی صنعتی ، دوربین مدار بسته ، تجهیزات نقشه کشی

  • ۰
  • ۰

نقشه برداری

صفر تا صد آشنایی با علم نقشه برداری

امروزه نقشه برداری و استفاده از ترفندهایی که در زمینه نقشه برداری وجود دارد، همواره نیاز بسیاری از افراد می باشد. لذا نکات مختلفی پیرامون این کار وجود دارد که افراد باید با توجه به این موضوع نسبت به انجام آن اقدام نمایند.

ما در این مطلب قصد داریم نکاتی که در مورد نقشه و نقشه برداری وجود دارد را برای افراد بررسی کرده تا افرادی که در این زمینه اطلاعات آنچنانی ندارند با این کار آشنا شوند. ما در ادامه دلایل استفاده از این کار، تجهیزات لازم و هزینه ‌ای که برای آن و تجهیزاتش مورد نیاز است را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چنانچه شما نیز به انجام این کار علاقه مند می باشید ما را تا پایان همراهی نمایید تا با ویژگی‌ها و نکاتی که در این مورد وجود دارد آشنا شوید.

نقشه برداری و دلایل استفاده از آن

سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می ‌آید این است که نقشه برداری چیست و تجهیزاتی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند در چند بخش بوده و کلاً این کار به چه دردی می خورد. در این مورد می توان گفت که نقشه ‌برداری به عنوان مشخص کردن مکان های مختلف با دیدی وسیع می باشد. امروزه فتوگرامتری های مختلفی وجود دارد که افراد می ‌توانند با استفاده از آن ها، نقشه های مختلفی را مانند نقشه های زمینی، هوایی و… را تهیه نمایند.

اما اینکه به چه دلایلی مورد استفاده قرار می گیرد، همواره برای بسیاری از افراد جای سوال داشته است. در این مورد می توان گفت که تصاویری با استفاده از تجهیزات مختلف به دست می آید که افراد می توانند با استفاده از آن ها، مدل های مختلفی برای ساختمان سازی، جاده سازی، ایجاد خدمات رفاهی و امکانات مختلف ایجاد نمایند. نقشه برداری ها در جهات مختلفی مورد استفاده می باشند.

بعضی از اوقات نقشه ها را برای ساختمان سازی تهیه کرده و بعضی از اوقات برای کشتزارها و یاد احداث یک تونل و یک راه تهیه می شود. در کل می‌ توان گفت که افرادی که نقشه ها را تهیه می ‌کنند باید بدانند که با بهترین تجهیزات بهترین نقشه و دقیق ترین آن ها را به وجود آورند.

نقشه برداری به علم و هنر تعیین موقعیت های مکانی و تعیین فاصله و زوایای موجود در آن ها و در نهایت تلفیق، تحلیل و مدیریت و پردازش داده ها و اطلاعات بدست آمده گفته می شود.

با توجه به مکان و هدفی که از این علم استفاده می شود، شاخه های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است که هر یک دارای ساختار و تجهیزات مخصوص به خود می باشند.

شاخه های مختلف علم نقشه برداری ، تاریخچه، تجهیزات و هر آنچه که باید درباره این هنر و علم بدانید را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

شرکت توتال ایران ( totali ) در زمینه واردات و فروش تجهیزات مهندسی و نقشه برداری سندینگ و لایکا فعالیت میکند . فروش دوربین های نقشه برداری سندینگ تحت لیسانس آمریکا و توتال استیشن های لایکا تحت لیسانس سوئیس به همراه گارانتی و پشتیبانی ژئوکالا و افتخار بیست سال خدمتگذاری به مهندسین ایرانی اعتبار این مجموعه می باشد .

  • ۹۸/۰۷/۰۷
  • امیرحسین ابوالقاسمیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی