صنعت

خدمات صنعتی شامل باز سازی ساختمان ، لوله کشی صنعتی ، دوربین مدار بسته ، تجهیزات نقشه کشی

صنعت

خدمات صنعتی شامل باز سازی ساختمان ، لوله کشی صنعتی ، دوربین مدار بسته ، تجهیزات نقشه کشی

  • ۰
  • ۰

ضایعات قلزی

قیمت ضایعات

درعصر حاضر با انفجار جمعیت انسانی کره زمین و افزایش روز افزون آلودگی های محیط زیست بشر با مشکل کمبود منابع مواجه شده است و به فکر بازیافت افتاده است تا بوسیله آن جلوی افزایش آلودگی محیط زیست را بگیرد و کمبود منابعش را جبران کند. قیمت تمام شده محصولات ساخته شده از بازیافت کمتر است و لذا بر قیمت ضایعات اثر می گذارد و آنها را ارزشمند می کند تا دوباره به چرخه تولید بازگردند. منابع تامین ضایعات مختلف است مثلا در آهن قراضه و قراضه استیل از محل دورریز فلزی حاصل از ضایعات صنایع تولیدی و محصولات فولادی، لوازم خانگی، بسته بندی مواد غذایی، ضایعات اماکن عمومی، خودروسازی ها، پرس کاری ها، کشتی سازی، دکل انتقال نیرو، راه آهن، صنایع نفت و پتروشیمی، دمونتاژ کشتی و قطار، خطوط ریل و انواع خودروهای از رده خارج تامین می شود.

ضایعات محصولات

به واحدهایی گویند که تطابق با استاندارد تولید محصول ندارند و از فرایند تولید کنار گذاشته می شوند و به قیمت ضایعات به فروش می روند. این ضایعات ممکن است به عنوان ماده اولیه همان محصول یا محصولات دیگر استفاده شود. ضایعات عادی به آن مقدار از مواد می گویند که در شرایط عادی و موثر تولید بوجود می آیند و قابل کنترل نیستند و ضایعات غیر عادی محصول آن مقداری است که بیش از ضایعات عادی باشد. ضایعات عادی در قیمت تمام شده محاسبه نمی شوند و ثبت حسابداری نمی شود، زیرا قیمت ضایعات عادی محصول پس از کسر ارزش قراضه آنها بین واحد های سالم تسهیم می شود.

  • ۹۸/۰۶/۳۰
  • امیرحسین ابوالقاسمیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی